Chillout, czyli sprawdzone sposoby na relaks

Pogoda za oknem sprzyja tylko temu, żeby zawinąć się w kołdrę i spod niej nie wychodzić. Przynajmniej ja tak mam w okresie zimowym. Nie jest to moja ulubiona pora roku, bo zimno, szybko się robi ciemno i trzeba pakować na siebie milion warstw ubrań. Z tego powodu staram się znaleźć jakieś sposoby na to, żeby zimę odpędzić i nie ulegać jej złym wpływom. Przed Wami garść moich sposobów na relaks:




1.Zrób sobie kąpiel
Kiedyś nie lubiłam kąpieli. Szybki prysznic to było to co mi w zupełności wystarczało. Zdarzało mi się poleżeć w kąpieli z solą jak byłam obolała, ale było to bardzo rzadko. Czemu polubiłam kąpiele? W jednym z zamawianych przeze mnie pudełek kosmetycznych znalazłam kulę kąpielową, bodajże Organique. Długo czekała na swoją kolej, a kiedy już spróbowałam takiej kąpieli to kule, muffiny czy inne umilacze kąpielowe stały się moim rytuałem. Biorę jakieś czasopismo, maseczka na włosy, maseczka na twarz i pełen relaks. Bardzo mi to pomaga po ciężkim dniu.


2.Zrób sobie drinka
Nie, nie malibu albo coś z alkoholem. Proponuję zdrowe smoothie czy też soki owocowe lub warzywne. Jak dla mnie smoothie są lepsze, bo bardziej sycące. Moim absolutnym hitem jest zakwas buraczany, który staram się pić jak najczęściej. Bomba witaminowa na tą porę roku. Przepisy na różnego rodzaju smoothie można znaleźć w sieci albo można próbować własnych mieszanek.


3.Zapal sobie świeczkę
Ze świeczkami, tudzież woskami, było u mnie podobnie jak z kąpielami. Nie przepadałam za nimi. tutaj też miłość zaczęła się przypadko, po otrzymaniu wosku w prezencie i ręcznie robionemu kominkowi. Tym woskiem był Vanilla Lime od Yankee Candle i do tej pory chętnie do niego wracam, ale z wielką chęcią testuję nowe zapachy. Przyjemny aromat w domu sprawia, że znacznie łatwiej odpoczywam, a blask świeczek tworzy bardzo romantyczną atmosferę.


4.Poćwicz jogę
Albo Pilates albo Zumbę albo cokolwiek co sprawia Ci przyjemność. Ja ostatnio po raz kolejny wracam do jogi, bo potrzebuję czegoś co mnie wyciszy i pomoże spokojnie zasnąć. Jeśli chodzi o jogę czy Pilates to warto iść na kilka zajęć do profesjonalisty, który w razie czego skoryguje naszą postawę. I nie trzeba się też zniechęcać jeśli coś nam na początku nie wychodzi.


5.Pokoloruj swój świat
Ostatnio zapanowała moda na kolorowanki dla dorosłych. Wypełniając kolorem różne kwiatki, motylki czy zwierzątka można oderwać się od codziennych problemów i znowu pobyć dzieckiem. Ja zakupiłam w Empiku kalendarz z takimi kolorowankami i traktuję go jako sposób na relaks, ale też na zaplanowanie postów czy codziennych zabiegów pielęgnacyjnych.


6.Poczytaj sobie
Jestem nałogowym czytaczem.Książki wręcz pochłaniam. Jest to dla mnie fantastyczny sposób na odprężenie się i przeniesienie się w inny świat. Czytanie książek polecam każdemu,a wybór literatury już pozostawiam Wam.


7.Wyśpij się
Na koniec chyba najlepszy sposób na relaks, czyli sen. Wywietrz pokój, wyłącz komputer, telewizor i telefon i ciesz się zdrowym, spokojnym snem.

To by było na tyle moich dobrych rad. Więcej znajdziecie na Kobiece Porady, czyli serwisie który oferuję dużo ciekawych artykułów dla kobiet.

A Wy jakie macie sposoby na relaks?

5 komentarzy:

  1. Na mnie działa muzyka :) Zawsze mnie odpręża i poprawia mi humor :) No i oczywiście jak piszesz - świeczka obowiązkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam ćwiczyć jogę :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/winter-blue-sweater.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak ciepła kąpiel z jakimiś ładnymi aromatami, maseczka na twarz i muzyczka w tle :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś sobie trzeba umilać w długie zimowe wieczory :)
    Gorąca kąpiel, dobry serial lub filmiki na YT i kubek gorącej herbaty to jest to co ja praktykuję najczęściej w ramach relaksu :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Perfect Foundation , Blogger